|
- 303a
- vnde kvnte den merkint vnde
die hohgezit. kalo daz ist gvot
da von heizit es och kalende
wan so hantgiftet ein friunt
- 5
- dem andern in dem namen
daz in gelucke vnde guot davon
volgete. Non daz ist niht da
von kvmet none wan kein
got enthilt niht die hoh-
- 10
- gezit ivnonis in den tagen
oder none daz ist als noue
wan die tage so fundent
romer nivwe reht nvndi-
ne daz sint mestage wan do
- 15
- hie vor die mestage in di-
sen tagen warent da von he-
izent dise tage none. C| ydus
daz kvmet von eim kriech-
schen worte. ydos. daz ist ein
- 20
- teilunge. wan dise tage sint
vil bi der halbe mande oder
von sich die mestage danne
schiedent. Nv soltu wissen
in ieglichem manden sint
- 25
- zwene vbile tage nach der
heiden gelouben waz es vbel
daz man an den tagen kein
werk an vienc. vnde wer an
- 303b
- den tagen siech wart der starb
oder genas kvme an den sel-
ben tagen plagete got daz
volk von egipto mit den gro-
- 5
- zen slegen och warent etlich
heidene die opfirtent an di-
sen tagen ir eigen menslich
bluot dem hellegote der da hei-
zit pluto da von wart ez ver-
- 10
- botten daz nieman lazin solte
an diesen tagen daz man iht
arcwane daz man menslich
bluot opfere dem duvele. C|
Sant Augustinus verbiutet
- 15
- daz man iht bluot opfere plu-
toni noch hohgezit began
iunon an den kalendis. Der
ir kennen welle in ieglichem
manden weles sint verwor-
- 20
- fene tage. vnde wele stunde
schedelich ist an den selben
tagen der lerne an disen versen
Armis. gunfe. dei calatos.
adamare dabatur. Lixa memor
- 25
- conflans gelidos. limpfantia
quosdam. Omne lumen aaron
bagis consortia laudat. thie
linkat. ei coequata gracia lin
- 303c
- liphradus ie zwei wort horint
an einen manden. Daz erste
zalet obne her abe. daz ander
zalet vndene vf. der erste
- 5
- buochstabe an der ersten silla-
ben bezeichint wel tage ver-
worfen si. wan als verre der
buochstabe stat in dem a.b.c.
also mengen tac stat der tac in
- 10
- dem kalendario. zegelicher
wis bezeichenet der erste
buochstabe ander andern sil-
laben wel stunde in dem selben
tage verworfen si. Nv han ich
- 15
- geseit von der zit die man
geschriben mac vnde stete ist
nv wil ich sagen von bewege-
lichen zit die man ahtet bi
dem loufe dez manen vnde het
- 20
- keine stat in dem kalenda-
rio. vnde der zite sint fiunfe.
septuagesima. quadragesima
pascha. rogationes. penteco-
ste. wie aber der adventus
- 25
- bewegelich si. so en horint
er doch niht zvo disen wan
man ahtet sin niht nach dem
manen. die dage die da heizent
- 303d
- septuagesima. mit dem begat
man die sibinzic iar in den
die kint von israel warent ge-
vangen ze babilonie. quadra
- 5
- gesima. mit den begat man
die vierzic tage die Moyses
vastete vnde enpfienc die ze-
hin gebot von vnsirme herren
Helyas fastete och vierzic
- 10
- tage vnde wart gezvckit an
ein heinlich clare stat. och
vastete vnser herre ihesus cristus
selb vierzic tage. vnde vber-
want des tievils bekorun-
- 15
- ge. wan da alle gotes ge-
tat vns ein lere ist. vnde ein
wec. wan siul och vierzic ta-
ge vasten. vnde svlent gote
vnser lebin zehinden. als
- 20
- wir och vnser guot zehinden.
den osteren sprechint die
iuden pascha vnde die criechen
phase. phase daz ist in latine
transitus. wan vnser herre
- 25
- ihesus cristus do vberfuor von
der dotlicheit zvo der vnto-
licheit danne svln wir vber
varen von den svnden zvo den
|