<<< Übersicht  <<< Voriges Kapitel  Nächstes Kapitel >>>



B  I  B  L  I  O  T  H  E  C  A    A  U  G  U  S  T  A  N  A

 

 

 

 
Das Volksbuch von Dr. Faust
um 1580

 


 






 




55

Obligation:

JCH Doctor Johann Faustus / Bekhenn mit diser meiner eignen Hannd vnd Bluet / Das jch diss mein Erst jnstrument vnnd verschreibung biß nun jnn das Neunzehend jar Vest vnnd steyf gehalten hab / Gott vnd allen Menschen feind gewest / Hierauff setz jch hindan Leib vnnd Seel / Vnnd Vbergibs dem Mechtigen Gott Lucifero. Das So auch Das Funffte jar verloffen ist / er mit mir zueschalten vnnd zuwalten hat/ neben dem so verspricht er mir mein Leben woll kurtzern vnd auch lenngern / es sey jnn Todt oder jnn der Hell / auch mich keiner Pein thailhafftig machen /

Hierauff versprich jch mich weitter / Das jch kainem Menschen mer gehorchen will / Es sey mit vermanen Lehren / abrichten / Vnderweysen vnnd Dreuhungen / es sey jm Wort Gottes/ Weltlichen / vnnd Geystlichen Sachen / vnnd sonnderlich keinem Geystlichen Lehrer gehorchen noch seiner Lehr nachkommen / alles getrewlich vnnd krefftig zuhalten Laut meiner verschreibung vnnd eignem Bluet.

Auff solliche Gottlose verdamliche Verschreibung jst er dem guetten Alten Mann so feind wordñ / Das er jm nach Leib vnnd Leben gestelt / aber sein Christlich gebett vnnd Wandel hat dem boesen Feindt ein grossen stoss thon Das er jm nicht konnen beykommen.

Vber zwen tag hernach als der Frombe Mann zu Betth gen Wolt / vnnd jm Betth lag / Da hört Er jm hauß ein gross gerimpell / welchs Er zuuor nie gehört / vnnd gehet zu jm jnn sein kamer kurret wie ein Saw/ das werdt nun lanng / Darauff der Alt Mann des Geistes zu spotten anfieng vnnd sagt O Wol ein schöne Bayerische Musica ist das / Ey wol ein schon gesanng ist das von einem gespenst / wol ein Hubsch gesang ist das von einem schonen Engell / Der nicht zwen taglanng jm Paradeis bleiben mögen / Vexiert suecht erst jetzundt ander Leuth heuser / vnnd hat jnn seiner wohnung nicht bleiben können / Mit sollichem gespött Hat Er den Geyst vertriben /

Dann Doctor Faustus fragt wie Er mit dem Alten vmbganngen sey: jm Antwurt der Geyst also / Das Er jm nicht habe können bekommen / dann Er sey geharnischt gewesen (.das gebett gemeint.) So hab Er sein darzue gespott/ Welliches die Geister / oder gespenst nicht leiden können / sonnderlich wann man jnen jren faall Verwurfft/ Also beschutzet Gott wider den boesen Geyst alle Frombe Christen so sich Gott ergeben/
 
 
 
<<< Übersicht  <<< Voriges Kapitel  Nächstes Kapitel >>>