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- 297a
- huoten vor vnkivscheit mit
wiben. [. . . Rasur . . .] dez
herzen frode vnde friheit ane
boese geluste. ist dem libe gar
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- gesunt. zorn sorge vnde wider-
muote swendet die craft vnde
den lip. vnde dracheit da von
sol man die dracheit vertriben
vnde so man morgens von dem
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- slafe gat so soll die arme ge-
lich dennen vnde das houbit strelen
vnde ogen den munt vnde die
zene vnde hende weschen dur
svverheit vnde dur roscheit so
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- man denne essen sol so sol man
vor den lip muogen ein wenic
mit arbeit etlicher wan daz
machet den lip rosch vnde liht
vnde erhitzit den magen wol
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- ze dovenne ein ieglich mensche
enziehe sich trinkennes so
ez meiste mac aller meiste
kaltes wazzers vf daz essen
wan ez erkeltet den magen
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- vnde wan ez ierret den lip vnde
die spise. So man danne gis-
set ze inbisse so sol man vf
senften betten ein wile slafen
- 297b
- vf der rehten siten vnde darnach
vf der lingen siten sol man den
slaf volle bringen vf der lingen
siten. vnde danach en sol man nit
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- zestunt essen biz der mage itel
werde daz sol man kiesen bi der
dunneda der speicholter vnde bi
der gerunge dez magen. wan-
ne swer in vmbe der beizzet
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- vnde ane begegerunge. so en
vindet div spise niht dez magen
naturliche wermede da von kv-
mit vngesuntheit. Swer aber
erbeitet rehter zit biz daz er
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- begerunge gewinnet zessen-
ne der sol alzestunt essen an-
ders der mage wirt zehant
vol boser fuhtekeit die der
die der mage samenot von der
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- vngesuntheit des libes vnde der
boese loum der betrubet die hir-
ne. vnde der danach och isset
so ist die spise alse si erschrec-
ket si vnde en git niht craft
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- dem libe dise lere wiset aristo-
tiles. vnde och dise daz du wissest
daz die durrecheit vnde keltene
die vehtent wider die nature
- 297c
- die selben zwei die sint ein an-
egenge des todez den soltu wider-
stan. als ich geseit habe so be-
halt die naturliche wermede
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- so dv meist maht warme spi-
se ist gesunt vnde die suoze. Aber
da wider so derret vnde swechit
den lip luzil essen vnde vil trin-
ken vnde vaste arbeiten vnde vil
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- wallen oder gan vnde der sunen
schin vor essene slafen. oder
vf herten betten ligen. vnde daz
man bade in dem badern die
mit listen gemaht sind daz
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- siv selber warment. gesal-
zene spise oder durre spise
oder calte. vnde alten win vnde
dicke lasen die sint schedelich
Nv weist wol wie man daz
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- iar in vier teile teilet. Nv
wissist daz wir da mitte vier
frone vasten hant. wonde daz
mensche vzer vier elementen
gemahet ist daz ez allen sinen
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- lip verzehene gotte. Eine fro-
ne vaste ist die mittewoche
nach sante Lvcien dage. die
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- ander ist die mittewoche nah
dem schur tage in der vasten
die dritte ist div mittewoche
nach dez heiligen geistes da-
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- ge daz ist in der pfingest wo-
chen. die vierde vnde die hin-
derste frone vaste. ist die
mitwoche in dem herbeste
nach dez heiligen geist cruces
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- tage. Der babst het gebotten
zevastenne den abent sant
peters sancti andree sancti symonis
sancti pauli. Sancti iude. sancti Mathei
ist abir dirre heiligen abent
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- ein sunnentage so sol man
den menschen samstag va-
sten. also sol man anderen
zwelfbotten abenden och tuon
ez si danne ein durch etliches
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- landes redeliche gewonheit
Ane sancti iohannis ewanglisten
abint wonde er zvo hant nach
dem frolichen wichen naht
tage gat. vnde ane sancti philipes
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- vnde ane sancti iacobes abent an-
den ersten abent vor dem meige
tage wande es ist dannen ein
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