Internationale virtuelle Workshopwoche bei den Architekten

Thomas Feistl_Kirigami
28.05.2021

hands on architecture

Eine erfolgreiche spannende internationale Workshopwoche im Bachelor Studiengang Architektur ist zu Ende. Wie auch schon in den letzten Jahren wurde eine Reihe von Projekten angeboten, die zum einen internationale Kooperationen, 1:1 und handwerkliches Können, aber vor allem den Blick über den Tellerrand und das Experimentieren ausserhalb der Semesterjahrgänge ermöglichte.

Janice Seeger fasste ihre Erfahrungen so zusammen:

"In this workshop week Higashino-sensei was giving us a great summarized overview about japanese Architecture and culture. Additionally she posted funny but teaching youtube videos on facebook. We also got several little handcraft and drawing tasks from her like folding origami, builing paper castles and teahouses and coloring pictures of temples and shrines.

I had so much fun building all those models and doing origami and coloring the pictures!

And it was so great to see Adriana again!

I hope there will be a new workshop in Japan soon so the younger students are able to see all the buildings we were talking about and to meet Adriana and do all the fieldtrips with her too!".

Und ja, eine weitere Workshopwoche steht für 2022 an, genauso wie ein weiterer Workshop in Japan.

Ein Dank an die motivierten Studierenden und die engagierten Gastdozenten.

Prof. Temme, Studiengangsleitung BA Architektur