Englische Bezeichnung

AuxStudents: Advanced Writing for Social Media (written C1)

Pflicht-/Wahlpflichtfach

Wahlpflichtfach

Art der Lehrveranstaltung

Seminar (AWP)

Sprache

Englisch

Wird gehalten

jedes Semester

Credits

2 CP

Semesterwochenstunden

2 SWS

Leistungsnachweis(e)

Die Gesamtnote ist eine Portfolio-Prüfung und errechnet sich aus allen schriftlichen Beiträgen, die im Laufe des Kurses erbracht werden.

Benotung

Kommanote

Zulassungsvoraussetzungen
Offen für Studierende aller Fakultäten NUR wenn sie Writing for Social Media schon bestanden haben. Voraussetzung sind Writing for Social Media (course 1) und Englischkenntnisse auf dem Niveau C1, Einstiegslevel C1
Einstiegslevel
C1
Kursformat
semesterbegleitend

Ziele

 

Die Einstufung richtet sich nach dem Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmen (GERS).

Startniveeau: C1

Zielniveau: C1+

Sie sind sich nicht sicher, welches Niveau Sie haben? Hier geht es zum Selbsteinstufungstest.

Inhalte

 

Managing the teams in the group: #AuxStudents: A social media project in English working in teams to set up, manage, and produce content for students from students on Instagram, Facebook & Twitter.

For the students who successfully passed Writing for Social Media, it is your turn to manage the process and be a guiding force to make our social media presence more professional and increase our engagement. You will be in charge of making sure that the teams work together well and make valuable posts. It will be your change to be a leader and an influencer of the influencers. You will be the directors helping the communication and the work flow between groups. This course is entirely in English and the communication is done in person, via Whatsapp, online, and within groups.

The course focuses on the following topics:

  • Managing our teams social media account #AuxStudents
  • Understanding the differences in content between Instagram, Facebook and Twitter
  • Coordinating content with a team to effectively attract followers
  • Reflecting on the written posts, pictures, and designs
  • Testing various types of posts to determine engagement
  • Negotiating with local businesses for giveaways and online contests
  • Organizing a live marketing campaign to gain followers on campus
  • Delegating the designing posters with QR codes to increase awareness of our brand
  • Studying the data analytics to make suggestions for the future of #AuxStudents.

Empfohlene Literatur

Course materials will be made available on Moodle and in class.

Arbeitsaufwand

 

Modulumfang 30 h, 2 Stunden pro Woche